ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Învățare la distanță versus învățare digitală

                                                                           Popa-Bondrea Florina

Liceul Teoretic ” Samuil Micu”, Sărmașu, Mureș

Încă de la început, trebuie subliniată diferența dintre învățarea digitală și învățarea la distanță prin mijloace audio-video. Adevărata școală online presupune implicarea unei echipe de programatori care transformă materia în programe de învățare digitală și dezvoltă lecții cu pași prestabiliți, unde elevii primesc feedback în timp real. Spre exemplu, există școli online în SUA, Canada sau Australia care funcționează tot timpul așa: elevii nu se duc la școală, au orare săptămânale, iar conectarea video reprezintă o treime din activitatea de învățare. Restul procesului presupune studiu individual și lucru la proiecte. Pe de altă parte, învățarea la distanță presupune folosirea mijloacelor audio-video și adaptarea unor materiale pentru mediul online de către profesori. 

Scopul acestei perioade ar trebui să fie păstrarea legăturilor sociale și emoționale cu cei mici, iar aici părinții joacă un rol important. Primul pas este comunicarea cu părinții, care trebuie să fie informați în legătură cu modalitățile de predare online și obiectivele de învățare în această perioadă și asigurați că odată întorși la școală, elevii vor recupera lecțiile în timp.

Indiferent de cât de bine reușim să o facem la distanță, tot trebuie să ne străduim să ajungem la elevi, măcar pentru a ne conecta socio-emoțional cu ei. Ei au nevoie să știe că cineva îi veghează și să se simtă parte dintr-un colectiv. Chiar dacă nu vom putea face mari progrese la capitolul cunoștințe și abilități noi, deprinderea zilnică a învățării de acasă, chiar și două ore pe zi, este crucială pentru sănătatea lor mentală și păstrarea motivației pentru școală.

Cum organizăm lecțiile la distanță?

La gimnaziu și liceu, conectarea online are ca principal obiectiv verificarea învățării. Practic, metoda cea mai folosită este de flipped classroom: elevii studiază singuri, pe baza instrucțiunilor trimise de profesori, urmărind filmulețele și rezolvând activitățile, iar în timpul întâlnirilor online își clarifică neînțelegrile și își consolidează cunoștințele. Și aici, pașii sunt asemănători:

  1. Crearea orarului pe Google Classroom - pe zile și discipline
  2. Trimiterea rezumatului scris al lecției plus link-uri de pe youtube filmate de profesori sau de oricine altcineva
  3. Conectarea online - după ce elevii au primit materialul și tutorialele  - pentru verificare prin chestionar oral a înțelegerii și fixarea exercițiilor de lucru
  4. Verificarea individuală a exercițiilor lucrate - de către profesor, acasă, cu feed-back către elevi. 
  5. Reconectarea video pentru clarificări, într-o altă zi a săptămânii.
  6. Teste și exerciții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *