ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



TEHNOLOGIA ÎN ȘCOALĂ

Prof. COVACI ANCA

Școala Gimnaziala Palanca, Bacău

Deși suntem părtașii unei secțini din istorie cu neliniști și anxietăți, pentru a putea depăși această perioadă, este necesar să privim și partea plină a paharului. Școala online a pus profesorii, elevii și părinții în fața unei provocări ce trebuie depășite. Fiind o națiune cu resurse intelectuale multiple, actorii procesului educativ online ar trebui să păstreze și să profite de avantajele oferite de această perioadă.

Din experiența proprie din această perioada, pot spune că tehnologia ar trebui să ajungă să fie integrată în educație și în învățământ, chiar daca există voci, mai conservatoare, care afirmă că tehnologia ne va afecta într-un mod pe care nu îl putem măsura imediat.

Consider că în toate trebuie să existe o măsură. La fel și în utilizarea tehnologiei, în domeniul educației. Utilizarea acesteia în exces poate dăuna, dar dacă nu este folosită deloc duce la lipsuri, carență care poate afecta și produce un handicap. Soluția este găsirea unui echilibru care să aducă fiecaruia un confort, atât pe plan profesional, cât și personal.

Societatea și tehnologia sunt în perpetuă dezvoltare și modificare. Dacă acum 20 de ani ajungeam mai greu la informație, acum aceasta ne asediază și este doar la un click distanță. Ca să putem ține pasul trebuie să nu ferim copiii de tehnologie pentru a nu rămâne „în afară”. Diferența, în zilele noastre, între a beneficia de avantajele tehnologiei și a nu o utiliza este ca și diferența dintre a ști sau nu să scriem și să citim.

Prin intermediul tehnologiei putem transforma orele la clasă folosind „blended learning”, îmbinând armonios acele elemente sau etape care pot fi mai atractive online și care pot fi parcurse în ritmul propriu, cu predarea în sala de clasă. Fiecare lecție, nu doar cele de TIC sau informatică, ar trebui să aibă astfel de componente.

Această tehnologizare va permite ca și elevii cu mai puține posibilități financiare, sau cei cu cerințe educaționale speciale să aibă acces la o educație superioară din punct de vedere calitativ.

În ceea ce privește digitalizarea, România este pe ultimele locuri în Europa, dar în ceea ce privește dorința de a aduce tehnologia la clasă suntem printre primii. Elevii noștri își doresc normalitatea, iar aceasta înseamnă echilibru. Ei s-au născut în era digitalizării, pentru ei tehnologia este parte integrantă din viață. Ca profesori, este de datoria noastră să îî învățăm să învețe, iar acest lucru trebuie făcut cu ajutorul tuturor mijloacelor de care dispunem.

Școala înseamnă pregătire pentru viață, iar viața fără tehnologia nu mai poate exista. Pentru a le oferi copiilor noștri un viitor mai bun este necesar să îi facem să înteleagă cât de valoroasă este educația.

Elevii noștri sunt aproximativ 20% din populația țării, dar sunt 100% viitorul nostru!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *