ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



10 CONCLUZII DESPRE ȘCOALA ÎN PANDEMIE

Prof. Cioloca Anamaria-Liana

Liceul Tehnologic,,Petru Maior Reghin’’, Mureș

Acestea sunt concluzii subiective, sunt rezultatul activității mele on-line, ca și profesor de biologie, atât la nivel gimnazial cât și liceal, în cinci unități de învățământ din județul Mureș.

Ordinea de prezentare este aleatorie și nu relevă importanța acestora.

  1. Elevul nu știe cât timp și efort investești în pregătirea unei lecții on-line, așa că, nici tu ca profesor nu trebuie să ai așteptări mari.
  2. Oricâte cursuri de perfecționare am face, elevii sunt mai pregătiți decât noi în domeniul  informaticii, sunt la curent cu aplicațiile, platformele sau site-urile folosite.Este de ajuns să ceri o soluție la o problema și ei îți vor da trei modalități de rezolvare.
  3. Deși am luat numeroase măsuri de combaterea a copiatului la testele on-line,elevii tot găsesc alternative dintre cele mai ingenioase.
  4. Notele obținute în perioada pandemiei de unii elevi sunt cu unu sau doua  puncte mai mari decat cele pe care le-ar fi obținut în școala fizică. Aceste note nu relevă realitatea,însa nu putem intra în polemici dacă nu putem demonstra acest fapt.
  5. Părinții elevilor au conștientizat importanța profesorilor și rolul lor în societate.
  6. Prezentările PowerPoint  și filmulețele cu explicații sunt interesante și atractive,însă profesorul trebuie să explice rar, pentru ca elevii să aibă timp să proceseze atât informatia auzită ,cât și cea primită pe cale vizuală.De multe ori elevii sunt captivati de imagini și nu rețin termenii noi.
  7. Acești elevi fac parte din generatia de sacrificiu, deoarece au prins toate reformele din învațământ, modificari de programe,au învățat fără manuale, deoarece nu au fost tipărite la timp, iar în școala on-line au acumulat multe lacune.
  8. Socializarea la școală și relația elev-profesor sunt foarte importante pentru sănătatea mentală a tuturor.
  9. Recomand ca evaluările sumative să se efectueze înainte de vacanțe, deoarece ei rămân conectati cu școala , iar cunoștințele sunt bine fixate și implicit au rezultate mai bune .
  10. Am observat o mai bună concentrare și implicare a elevilor care folosesc pentru școala on-line un calculator sau laptop decât acelor care folosesc telefonul sau tableta,deoarece aceste dispozitive au mai multe dezavantaje, cum ar fi : ecran mic , bateria se descarcă repede, poziția incomfortabilă, se pierde semnalul ușor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *