ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



ADAPTAREA LA SISTEMUL DE PREDARE ONLINE -APLICAȚII ȘI PLATFORME

PROF. ÎNV. PRIMAR ȘTEFANIA GHIORGHIEȘ

ȘCOALA GIMNAZIALĂ,,NICU ENEA” BACĂU, JUD. BACĂU

         Metodele de predare aplicate în clasă au un puternic asupra calității educației.  Practic, mult din calitatea actului învățării atârnă pe umerii dascălilor: 30% din succesul învățării depinde de comportamentul profesorului. Așadar, la competențele pe care fiecare profesor le dezvoltă în relația cu elevii săi, această relație continuă să fie la fel de importantă și în mediul online.

Cercetând puțin pe această temă am descoperit mai multe studii care vorbesc atât despre avantajele cât și dezavantajele acestei opțiuni. Un set de studii realizate de Departamentul de Educație al Statelor Unite vorbesc pe de-o parte de faptul că rezultatele învățării online păreau a fi la fel ca în cursurile tradiționale, cât și despre faptul că studenții în condiții de învățare online s-au comportat într-o manieră mai bună decât cei care primesc instrucțiuni față în față.Alte studii de dată mai recentă vorbesc despre faptul că instrucțiunile care combină elementele online cu cele tradiționale, față în față, au un avantaj mai mare în raport cu instrucțiunile fie numai față în față, fie pur online. Aceleași studii vorbesc despre faptul că cel mai mare impact al învățării online e înregistrat la adolescenții de liceu.

O echipă de cercetători de la Universitatea Harvard a ajuns la concluzia că intercalarea conținutului multimedia și a materialelor de învățare online cu teste scurte, la intervale de timp regulate, pot îmbunătăți implicarea elevilor. Cercetările au arătat că utilizarea acestor teste a redus aproape la jumătate (42%) distragerea elevilor cât și creșterea considerabilă a notelor obținute de aceștia. E important să îi ținem în continuare aproape pe copii de învățare în această perioadă, astfel încât în momentul când revin la școală, readaptarea să fie mai ușoară. Datele arată că după o perioadă lungă de timp (câteva săptămâni) petrecută doar în online motivația dispare și că e tot mai dificil să-i ții implicați pe copii. Dar nu este imposibil.

Părinții spun „prezent” la educație

În situația în care suntem astăzi, statul asigură concediu unuia dintre părinți pentru a se putea ocupa de educația copiilor. Profesorii pot lucra cu aceștia în această perioadă pentru educația celor mici. Ei pot veni cu instrucțiuni clare în online, iar părinții pot dezvolta temele cu copiii în offline. În felul acesta se pot dezvolta relații între școală și familie, părinții pot înțelege mai ușor și pot empatiza mai mult cu efortul unui cadru didactic. Se dezvoltă, astfel, și relația profesor-părinte. Părinții pot explora împreună cu copiii diferite platforme, instrumente online și astfel învățarea se petrece și la adulți.

Punți digitale între profesori

Adaptarea la predarea în online încurajează profesorii să colaboreze între ei, împărtășindu-și materialele și practicile pedagogice mult mai ușor, la distanțe foarte mari. Sunt profesori care au predat cursuri online și care sunt mai familiarizați cu unele metode, iar mulți dintre aceștia își doresc să împartă din cunoștințele lor cu cei care au nevoie de sprijin. Vă vom ține la curent cu exemple și povești de succes din activitatea online a profesorilor.

Autonomie în învățare pentru elevi

Mutarea cursurilor în online încurajează elevii să aibă mai multă autonomie în învățare, folosindu-și la maxim creativitatea. Totodată, mutarea temporară a procesului de învățare pe online, poate susține ritmul învățării și poate crește încrederea elevilor în capacitățile și resursele proprii pentru a fi autodidacți (de altfel, învățarea continuă pe tot parcursul vieții adulte este guvernată de capacitatea de a fi autodidact).

Învățare prietenoasă de acasă

Confortul e crescut fiind într-un spațiu personal, atât poate pentru elev cât și pentru profesori. Nu mai există gălăgie, la nivel de management al clasei dinamica se schimbă iar părinții pot asigura cadrul potrivit pentru învățare. Copiii au mai  mult timp de odihnă, nu trebuie să se mai trezească foarte de dimineață pentru a lua mijloace de transport în comun, se reduce din gradul de oboseală, părinții pot monitoriza mult mai îndeaproape stilul alimentar pe care îl adoptă copiii.

Învățarea există și în online, iar pentru școli, profesori, părinți și elevi înseamnă doar noi ferestre către educație.

PLATFORME EDUCAȚIONALE ACREDITATE PENTRU PREDAREA ONLINE

Google Classroom

https://classroom.google.com/

Descriere: Permite încărcarea de materiale, postarea de anunțuri, notarea materialelor încărcate de elevi. Necesită conturi google (pentru profesor și elevi) și activarea licenței google.

Tutoriale: https://support.google.com/edu/classroom/?hl=en#topic=6020277

Microsoft Teams

https://www.microsoft.com/en-us/education/products/teams

Descriere: Permite organizarea pe structuri de tip clasa, încărcarea de materiale și lucrul colaborativ

Tutoriale: https://support.office.com/en-us/article/microsoft-teams-video-training-4f108e54-240b-4351-8084-b1089f0d21d7

Edmodo

www.edmodo.com

Descriere: Platformă pentru gestionarea clasei și a activităților de învățare, pentru comunicare și colaborare. Este adaptată pentru învățământul preuniversitar. Permite și înscrierea părinților.

Tutoriale: https://support.edmodo.com/hc/en-us/articles/205012194-Video-Tutorials

Moodle

https://moodle.org/

Descriere: Platformă pentru activități de învățare la distanță. Necesită instalare pe un server. Este mai potrivită pentru o soluție comună mai multor clase/ standardizată la nivel de școală.https://docs.moodle.org/38/en/Main_page

Tutoriale: https://docs.moodle.org/38/en/Main_page

Easyclass

https://www.easyclass.com/

Descriere: Permite gestionarea activităților de învățare – clasele de elevi pot primi materiale, teste, sarcini de lucru variate. Produsele activității elevilor pot fi notate și pot primi feedback.

Tutoriale: https://www.youtube.com/watch?v=F9HTUrrq93o

Școala pe net

Descriere: Platformă cu resurse pentru toți profesorii interesați să-și dezvolte competențele digitale și să susțină activități de învățare cu ajutorul noilor tehnologii.

Platforma Kinderpedia

www.kinderpedia.co

Descriere: Soluție completă de comunicare și management pentru școli și grădinițe disponibilă pe web și ca aplicație de mobil (Android și iOS). Platforma este gratuită și ajută la gestionarea clasei/grupei și a activităților de învățare, dar și pentru comunicare și colaborare. Este adaptată pentru învățământul preuniversitar și este în limba română. Permite atât înscrierea elevilor cât și a părinților.Are modul de video-conferință (Zoom) integrat cu orarul clasei dar și catalog de note cu posibilitatea de atribuire și notare teme către elevi. Elevii se pot înscrie doar cu un cod unic furnizat de profesor/învățător.

APLICAȚII ȘI PLATFORME PENTRU TESTE ȘI EXERCIȚII

ASQ (Another Smart Question) este o soluție de evaluare creată de soții Cătălin și Ana Ungureanu, pe care elevii o pot folosi independent, pentru a aprofunda și a lucra individual teste și exerciții create în prealabil de profesor. Acesta poate adăuga clipuri video cu explicații, exerciții și teste pentru orice materie și poate urmări rezultatele fiecărui elev direct din aplicație. Profesoara de matematică Ana Ungureanu a explicat pe scurt cum poate folosi un profesor aplicația pentru clasa sa. Partea bună este că odată înscrisă o clasă de la o anumită școală, orice profesor poate asigna exerciții și teste aceleiași clase, fără a mai introduce elevii încă o dată. Găsiți explicații video în scurtele tutoriale de pe platformă.

Quiz-uri prin Kahoot pentru verificarea cunoștințelor și feedback: aceasta este o platformă gratuită folosită de milioane de profesori din întreaga lume cu ajutorul căreia puteți crea teste interactive, în care elevii răspund într-un timp limită, folosind un dispozitiv mobil. Odată creat un test, veți putea trimite un cod de acces (PIN) elevilor care îl pot accesa din aplicația Kahoot instalată pe mobil sau pe site-ul Kahoot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *