ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Educaţia şi pandemia – provocări şi posibilităţi

Prof. Bojian Andreea,

Şcoala Gimnazială „Dan Barbilian”, Galaţi

Pandemia de COVID-19 a produs în sistemul educativ un şoc fără precedent în istorie, bulversând sistemul de învăţare al elevilor din întreaga lume, precum şi modalitatea cadrelor didactice de a transmite cunoştinţele.

Această criză educaţională amplifică diferenţele educative deja existente în rândul elevilor, cu precădere al celor din mediile defavorizate. Succesul sau insuccesul actului didactic a devenit direct proporţional cu resursele digitale ale elevilor, conexiunea la internet sau capacitatea lor de a se adapta erei digitalizării.

În această situaţie, profesorul este exponentul principal ce trebuie să găsească o cale de a-şi continua demersul didactic în ciuda tuturor obstacolelor existente. Pentru ca acest lucru să fie posibil, profesorul trebuie să empatizeze cu elevii săi, să menţină un climat propice desfăşurării activităţilor didactice chiar şi în mediul online şi să utilizeze tehnologia în favoarea sa pentru a crea activităţi stimulative, care să-i determine pe elevi să participe activ la desfăşurarea orelor.

De asemenea, evaluarea elevilor trebuie realizată într-o manieră mai puţin riguroasă, ţinând cont de gradul de adaptabilitate al fiecărui elev la activităţile online.

Educaţia în perioada pandemiei îşi are carenţele sale, ce-şi vor lăsa amprenta asupra generaţiilor viitoare, însă provocarea majoră a fiecărui profesor rămâne capacitatea de a găsi metodele cele mai potrivite pentru a suplini aceste carenţe şi a-şi menţine elevii implicaţi în actul educativ în ciuda ecranului despărţitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *