ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Provocări tehnologice în pandemie

Prof. înv. primar Rusnac Titiana

Școala Gimnazială Nr. 4 Poienile de sub Munte Maramureș

Învăţământul din România  trebuie  să facă faţă  unei mari provocări, determinate de pandemia de COVID-19, şcoala fiind obligată să facă față noii realităţi. În timp ce pandemia a perturbat semnificativ predarea ,cadrele didactice au fost puse în situaţia de a experimenta o altă formulă de predare şi evaluare, iar elevii au trecut din bănci în online.Mutarea activităților educaționale în mediul online a constituit o provocare pentru toți cei implicați,elevi, cadre didactice , părinți, noi modalităţi de predare şi învăţare, noi moduri de comunicare. Nimeni nu a venit cu un plan concret.Am fost nevoită să particip la multe cursuri online din propria inițiativă. M-am  adaptat din mers. Sunt multe resurse,  pe care le descopăr și acum și le testez din mers.Însă acesta presupune multă pregătire acasă și implicare.

În calitate de învățător am apelat la o multitudine de opțiuni digitale și tehnologice (aplicații grafice,aplicații video) pentru a-mi ajuta elevii să fie mai implicați și mai activi la clasă. Dar aceasta presupune să vedem tehnologia nu numai ca un mijloc de transfer de cunoștințe, ci să o utilizăm ca pe un instrument .

Planificarea pentru învățarea online sau blended este mult diferită de cea față-în-față. Desigur, în online se preiau numeroase aspecte din predarea tradițională, cu atenție însă la una dintre posibilele capcane – tentația de a limita lecția la livrare de conținut și evaluare

Prin aceste cursuri online  am încercat să-mi  parurg toată materia așa cum am planificat. Pentru a-mi atinge obiectivele, a funcționat faptul că  activitățile au fost bine structurate axându-se pe esețial iar prezentările în timpul activităților și implicarea elevilor  au avut un impact pozitiv pentru ei.Procesul didactic se desfășoară  într-o sală de clasă virtuală și încerc să folosesc aproape toate instrumentele pe care le foloseam la orele de curs la clasă, însă cei mai  dezavantajați sunt cei care aveau nevoie de susținere și în clasă  pentru  a putea depăși dificultările de învățare . Părinții în general  nu se implică  suficient de mult în desfășurarea și sprijinirea orelor, lăsându-i   pe  copii  nesupravegheați în timpul orelor online. Pierderile din procesul de învăţare din cauza închiderii şcolilor din punctul meu de vedere  sunt evidente.

Pentru mine o provocare a fost  să-mi pot pregăti elevii pentru a intra la ore pe platforma gestionată de școală.  Primul pas a fost  crearea contului pe platforma  școlii. Deși predau la rural  toți elevii mei au  acces la ore folosind tablete,laptop și în mare parte smartphon-uri achiziționate de părinți. Activitățile sincron se  desfășoară  pe  Google Meet. Pentru  activitatea asincron  folosesc Google Classroom unde, copiii au fișe de muncă independentă sau materiale ajutătoare, inclusiv în format video. De asemenea, pun acolo chestionare, teste de evaluare și ei primesc feedback imediat de la mine.

Odată cu revenirea copiilor la școală îmi doresc să pot să-i inițiez să folosească  unele  aplicații pentru a face activitatea și mai atractivăsub formă de joc. La școală am posibilitatea asta deoarece am acces zilnic la o tablă interactivă.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *