ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Educația în timpul pandemiei. Relația părinte-cadru didactic

Prof. Înv. Primar Ceapă Georgiana-Cornelia

Școala Gimnazială Vădeni, jud. Brăila

Educația în timpul pandemiei ne-a adus pe toți împreună, demers, care premergător acestei situații excepționale, rămânea în unele cazuri teoretic: cadre didactice alături de părinți, în beneficiul copiilor.

Noutatea situației, dificultatea și rapiditatea adaptării la susținerea cursurilor în online au făcut ca atât profesorii, cât și părinții să treacă prin emoții grele.

Articolul de față este o invitație pentru a transforma această perioadă într-o oportunitate de învățare, reașezare și transformare.

În general, o atitudine calmă și pozitivă legată de viitorul școlar al copiilor este esențială. Chiar dacă deocamdată nu știm ce se va întâmpla, copiii vor beneficia de educația de care au nevoie, chiar dacă nu prin mediul clasic. Indirect, cadrele didactice sprijină emoțional părinții atunci când organizează activități online pentru copii, contribuind astfel la menținerea unui program zilnic previzibil al copiilor, când au așteptări realiste față de performanța copiilor și când interacțiunea online este una plăcută pentru copii. Implicându-l pe copil în activități plăcute și interesante, cadrele didactice pot diminua nivelul de stres resimțit la nivelul întregii familii.

Când vine vorba de sprijinul emoțional pe care profesorii îl pot oferi părinților în această perioadă, putem să privim lucrurile din mai multe perspective. Una este cea legată de îngrijorările specifice ale părinților legate de școală.

Indiferent în ce „tabără” ne aflăm, trebuie să apelăm la răbdare și înțelegere, în această perioadă, majoritatea dintre noi având și momente de frustrare și stres, aceste emoții afectându-ne uneori capacitatea de a comunica eficient.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *