ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



MATEMATICA ÎN PERIOADA PANDEMIEI

Prof. Moghiș Marius

Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, Bihor

Este evident faptul că în această perioadă de pandemie matematica a trebuit să treacă o serie de teste,unul dintre ele fiind testul comunicării. Într-adevăr, pentru o predare –învațare-evaluare eficientă este necesară o comunicare foarte bună cu elevii. S-a afirmat în mod repetat faptul că profesorii au nevoie de laptopuri pentru a ține orele online, existând și niște proiecte de achiziționare a acestor dispozitive pentru cadrele didactice. Dacă ne referim însă la matematică și la alte științe exacte , laptopul nu poate reprezenta decât o parte a arsenalului necesar pentru desfășurarea unei ore online. Desigur, se vor găsi colegi care să afirme că se pot face prezentări powerpoint și orele online se pot baza pe utilizarea respectivelor prezentări. Metoda este aplicabilă, dar consider că are o serie de dezavantaje: în primul rând, elevul nu participă direct la rezolvarea probelemei, ci doar citește o metodă de rezolvare și poate întâmpina dificultăți în înțelegerea unor calcule care sunt deja efectuate, iar în al doilea rând, metoda este deosebit de consumatoare de timp, întrucât redactarea unei prezentări utilizând simboluri matematice este dificilă.

 În desfășurarea unei ore de matematică este deosebit de important ca elevul să participe activ la rezolvarea problemelor, fie că le rezolvă el personal, fie că urmărește în timp ce un coleg sau profesorul rezolvă problema la tablă. Pe măsură ce se redactează rezolvarea, elevul poate interveni cu întrebări în cazul în care sunt aspecte neclare, sau poate propune o cale de rezolvare. Această interactivitate se pierde în momentul în care se proiectează în fața elevilor un material pregătit în prealabil: elevii se transformă din actori în spectatori, pierzându-și motivația pentru studiu.

Cu ajutorul tabletei grafice, ora de matematică se apropie cât de mult posibil de orele clasice, beneficiind simultan de anumite avantaje ale tehnologiei care se integrau cu dificultate în trecut. Pentru a scrie în timpul lecțiilor avem la dispoziție o multitudine de variante: cea de a scrie pe tabla virtuală sau cea de a utiliza programe de editare grafică .

Utilizarea unei caiet virtual este deosebit de eficientă. Unele programe  permit structurarea unei agende virtuale pe mai multe caiete în care se adaugă câte o pagină nouă la fiecare lecție . În condițiile în care lecțiile se desfășoară în format hibrid, elevii care sunt prezenți fizic la școală văd ceea ce se scrie proiectat pe ecranul de pe perete, iar elevii care urmăresc lecția online văd pagina din caietul clasei lor, afișată pe ecranul laptopului. Metoda aceasta de predare permite prezentarea conținuturilor în direct, iar rezolvarea problemelor se face cu ajutorul elevilor care intervin activ în oră și nu mai sunt doar simpli spectatori.

                                                                                        

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *