ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Invitație către creație – metode de combatere a bullying-ului

Profesor  Rus Alina

 Cercul de Creație artistică de la Palatul Copiilor Galați


Fig. 1 - ,, Înger frânt,,

Astăzi mai mult ca oricând ne confruntăm cu o încercare substanțială privind sistemul  nostru școlar tradițional , cu modul de abordare al  învațământului de viitor și al construcției educaționale a tinerilor. Tot mai puțini elevi reușesc să devină liberi în modul de gândire și în acțiunile lor , fapt pentru care au de suferit în tot parcursul dezvoltării lor. Însă libertatea este înțeleasă greșit , considerând că dreptul la replică poate fi în orice mod și în orice context indiferent dacă se încalcă sau nu demnitatea celuilalt.  Ori, apariția bullying-ului în grupurile de tineri încă de la o vârstă fragedă, produce un handicap moral de dezvoltare socială care anihilează persoana aflată în cauză. Este trist că din ce în ce mai mulți elevi se confruntă cu o astfel de situație și ajung la  un mpment dat când se îmbracă cu haina umulinței și a marginalizării prin care apar deficiențele psihice.

Omul a fost creat cu deplină libertate, fiind darul suprem pe care a putut să îl primeasca de la Dumnezeu. Un mod deosebit de manifestare a libertății în actul de dezvoltare culturală a copilului este prin mijloace artistice. Însă, cum ii facem pe tinerii de astazi să  se apropie mai mult de frumos și să devină mai creativi, pentru a reuși să privescă frumosul din oameni și să  își îndrepte degetul către ei și nu către ceilalți?

În primul rând creativitatea se naște din dorința de a descoperi lucruri noi, despre care  doar poți bănui sau intui. A fi creativ înseamnă a avea posibilități nemărginite de a te cunoaște , de-a putea cerceta și asimila experiențe inedite ce te construiesc armonios din punct de vedere intelectual, social și personal.

Fig.2. Palatul Copiilor Galați

Prin acest articol , propun să le dăruim tinerilor un prilej de a porni către descoperirea frumosului din ei și de a-l materializa prin  activități creative ce se nasc  din educația cultural- artistică. Să le oferim tinerilor posibilitatea de a aprofunda domeniile de care ei sunt interesați și care le conferă libertate. Abordarea de a învața într-o maineră creativă o putem aplica la diverse discipline prin asocieri inedite, ce facilitează actul de asimilare și aplicare a informației. Cum am putea face acest lucru? Simplu, prin identificarea domeniilor de care copilul este atras și aprofundarea lor prin mijloace profesioniste. Este nevoie de multă măiestrie și dăruire de a reuși să identifici într-un elev înclinațiile  pe care le are într-un anumit domeniu și să i le dezvolți în așa manieră încât să îl faci să se simtă util și apreciat.

        Palatele și cluburile copiilor ne oferă această posibilitate în mod gratuit. Prin suita de palete  culturale propuse de aceste instituții , face ca actul de învățare să devină o plăcere. Aici vorbim despre activități privind : franceza, engleza, literatura, robotica, informatica, dansul artistic, tenisul de masă, aeromodelele, navomodelele, pianul, pictura, grafica, modelajul, canto și artele decorative etc. Prin aceste cercuri se construiesc visele copiilor și se pun bazele educației non-formale care ajută la fructificarea timpului liber și la modelarea comportamentului școlar și extrașcolar.

Găsesc aici o portiță deschisă de combatere a marginalizării  elevilor în școli, prin identificarea calităților  fiecărui individ și astfel putând fi dezvoltate. De la partea cognitivă la cea motrică, emoțională, socială  și morală pentru toate se găsesc soluții mereu proaspete și profesionist aplicate.

Vă invit să cercetați cercurile acestor instituții și să alegeți ce e mai potrivit elevii sau copiii dumneavoastră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *