ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



BULLYING-UL ÎN ŞCOALǍ

Prof. Înv. Preșcolar Zaharia Carmen

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 2 Focșani, Vrancea

Bullying-ul reprezintӑ un act de violenṭӑ,fizicӑ,verbal şi psihicӑ. Şcoala este mediul proprice pentru pentru descӑrcarea de frustrӑri,pentru cӑ aici copilul sӑ poatӑ manifesta lupta pentru putere. În şcoalӑ,copilul cautӑ un individ mai slab decȃt el şi ȋncearcӑ sӑ-l domine şi prin intermediul lui sӑ scape de problemele sale(loveşte,scoate ȋn evidenṭӑ defectele fizice ,jicneşte şi pune diverse porecle).

Comportamentele de tip bullying reprezintӑ o ȋncercare de a obṭine ceva prin intimidare fiind asociatӑ cu aşteptӑri de success ale comportamentului agresiv. Problemele apărute sunt și oglinda dezechilibrului din familie. Familiile în care există violență oferă un mediu optim pentru formarea agresorilor.

Copiii își copiază părinții, bunicii, rudele apropiate. Au modele de urmat în acest sens. Din aceste considerente, violența domestică naște agresori. Copiii agresori au învăţat că a fi puternic înseamnă ca ceilalţi să se teamă de tine. Părinţii, de multe ori, îşi umilesc copiii şi îi constrâng prin forţă să facă anumite lucruri, considerând astfel că ei fac educație.

Alții pun presiune pe copii simțind nevoia de a demonstra că sunt ”cineva”.  Îi determină astfel să devină agresori pentru a stârni admiraţia.  Copilul trebuie să aibă o stimă de sine ridicată, consolidată permanent de părinţi. Când un copil este etichetat, tachinat, batjocorit, îmbrâncit sau chiar lovit  repetitiv, este clar că asistăm la fenomenul de bullying.

Ca părinți, cel mai simplu e să-i observăm pe copiii în curtea școlii, aceasta din urmă reprezintă un micro-univers social în care copiii primesc lecții de viață în afara familiei. 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *