ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Grădinița în vremea pandemiei

Prof. Înv. Preșc. Laza Elena

Grădinița PP Furnicuța Arad

Omul se cunoaște pe el însuși când se măsoară cu obstacolul.” (Antoine de Saint-Exupery)

Răspândirea virusului COVID-19 a adus multe schimbări în toată lumea și ne-a forțat să ne adaptăm rapid unui învățământ în mediul online. Într-un timp foarte scurt, cadrele didactice au fost nevoite să se adapteze noilor cerințe de predare.

Rolul familiei a devenit foarte important în această perioadă de învățământ online. Părinții au transmis copiilor informațiile primite de la educatoare și, consiliați de acestea, au îndrumat copiii în realizarea sarcinilor. Astfel, parteneriatul grădiniță-familie a trecut la un alt nivel, părinții devenind parteneri în procesul de predare-învățare.

S-au creat grupuri private unde s-au putut transmite lucrările realizate de copii existând astfel feedback, atât din partea copiilor cât și a cadrelor didactice. Aceste grupuri au ușurat comunicarea între educator și educabil prin intermediul părinților acestora.

Atenția a rămas în continuare centrată pe copil. Cadrul didactic a aflat de la părinți ce stări și emoții resimte copilul și i-a îndrumat să încurajeze și să sfătuiască copilul pentru ca acesta să-și formeze un comportament pozitiv.

Dificultatea a apărut din cauză că, la nivel preșcolar, copiii au nevoie să fie conectați cu colegii, au nevoie să socializeze. La pregătirea activităților acest lucru ne-a solicitat mai mult pentru că preșcolarii erau obișnuiți să își desfășoare activitățile prin joc, alături de colegii lor, în echipe de cele mai multe ori. Dintr-o dată am fost nevoiți să găsim modalități de a pregăti jocuri individuale sau cu puțini membri.

Educatoarele au comunicat temele săptămânii în curs, sugestiile de activități, de esperimente. S-au selectat materiale și s-au transmis părinților. Unde a fost cazul, s-au transmis materiale didactice adaptate nevoilor. Activitățile propuse au fost însoțite de explicații detaliate fiind însoțite de imagini, filmulețe, ppt-uri preluate de pe site-uri educaționale sau realizate de cadrul didactic.

Experiența online ne-a învățat să fim împreună altfel. Copiii au învățat să fie și mai responsabili, au fost îndrumați să-și exploreze autonomia.

Atât cadrele didactice cât și părinții au pus pe primul loc copilul, au comunicat, au lucrat împreună și au reușit astfel să transpună învățarea, în timp real, în mediul online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *