ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Cântecul – un mijoc eficient în învăţarea limbii franceze

Prof. Varză Cristina-Iuliana

Școala Gimnazială „Maica Domnului” Roșiori, Ialomița

Cântecul este un mijloc important și eficient pentru însusirea limbii franceze.

La baza însuşirii limbii franceze stau automatismele verbale, care se dobândesc numai prin foarte multe exerciţii de repetare, care pot deveni plictisitoare pentru copiii de vârstă mica, respectiv elevii claselor primare. Pentru că era de evitat această situaţie am introdus în activitate  unele cântece care erau corelate cu tema sau textul predat. Rolul profesorului este de a deschide apetitul elevului, de a-i da o motivație, de a crea activitati captivante. Cântecul oferă posibilitatea ca elevii să repete structurile lexico- gramaticale propuse, în cea mai atractivă formă. Repetarea unor versuri, a unor refrene existente în cântec, le măreşte elevilor interesul pentru limba franceză ceea ce îi determină sa învete mai bine. Cântecul poate fi un exercițiu de imitație care ajută elevul să distingă și să producă sunete.

Cântecul reprezintă o excelentă lecţie de vocabular. Integrarea în enunţurile vehiculate a unor elemente de ritm şi rimă animă receptarea, ajută fixarea, înnobilează spiritul.

Cântecul este recomandat pentru accesarea materialului lexical şi păstrarea lui în memoria elevilor. Aceștia îşi însuşesc cu mai multă uşurinţă un text când acesta este însoţit de melodie, iar păstrarea lui în memorie este de mai lungă durată, chiar şi atunci când elevii nu cunosc bine sensul cuvintelor. Însa, este absolut necesar să acordăm o foarte mare importanţă alegerii cântecelor pe care vrem să le oferim elevilor spre audiție. Ele trebuie să fie  accesibile atât din punct de vedere al liniei melodice cât şi a textului,pentru a fi bine înțelese, mai ales că este vorba despre elevii din clasele primare. Tocmai de aceea, cantecele alese trebuie să fie simple, dar melodioase, care să-i atragă pe elevi, astfel încat să fie reținute cât mai ușor.

Deși exploatarea cântecului în ora de limba franceză începe prin înțelegerea orală, studierea vocabularului și exerciții structurale, să nu uitam, totuși, că un cântec ne oferă posibilitatea informarii despre istorie și civilizație pentru a cunoaște mai bine Franța și francezii.

În limba franceză, ca în oricare altă limbă, executarea unui cântec solicită acurateţe şi claritate în pronunţie. Cântecul clar poate să permită elevior formarea deprinderilor de pronunţare corectă. Multe cântece sunt însoţite de mişcare. La elevul din clasele primare, mişcarea, cântecul şi jocul trebuie să formeze un tot unitar.

Datorită cântecului, elevii se distrează, îşi îmbogăţesc cunoştinţele, savurează farmecul de cuvinte şi înţelesuri noi, îşi dezvoltă auzul muzical.

În concluzie, putem spune că limba franceză poate fi însușita mai usor datorită audiției muzicale, ea obligând urechea  la discriminare auditivă: înălțime, durată, lungime, intensitate și accent. Cântecul încarcă elevul de energie și face să dispară tristețea.

Bibliografie

Manuela Delia Anghel, Nicoae Florentin Petrisor – Guide pratique pour les   professeur de francais – Editura Paradigme, Pitesti, 2007

Străchinaru N. Constantin- Să vorbim limbi moderne- Ed. Agora, Iaşi, 1993

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *