ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Prevenirea și combaterea bullyingului în școli

Prof.  Nicolăescu Octavia- Mădălina

Școala Gimnaziala Gura Văii- Bujoreni.

Bullying-ul reprezintă un act de violență, psihică, verbală sau psihică. Unitatea școlară este mediul propice pentru manifestarea frustrărilor, deoarece aici copilul își poate exercita lupta pentru superioritate. La școală, copiii caută indivizi mai sensibili decât ei și încearcă să-i domine.

Comportamentele de bullying reprezintă o încercare de a obţine ceva prin metode de impunere, prin intimidare.

Un prim pas în prevenirea bullying-ului constă în oferirea de informații  elevilor despre  acest fenomen, cauzele lui, caracteristicile celui care agresează și a celui care are rolul de victimă și consecințele bullying-ului asupra dezvoltării armonioase. Această strategie se referă, de asemenea, la organizarea unor activități de învățare și exersare a unor metode de identificare și de combatere a bullying-ului, precum oferirea de ajutor victimelor, apelarea la ajutor  sau evitarea situațiilor conflictuale. Activitățile de informare se pot desfășura prin discuții, dezbateri despre fenomenul de bullying, ore de consiliere și dirigenție.

Bullying-ul are un efect negativ asupra tuturor celor care sunt implicați, chiar și  asupra celui care agresează, nu doar asupra copilului care este victimă, asupra copiilor care i-au parte la conflict ca  martori la conflict. Specialistii consideră ca bullying-ul a devenit o problema a societății si că necesită o solutie la nivelul societății.

Profesorii nu trebuie să uite că "agresorul"  are și el nevoie de ajutor și sprijin din partea adultilor. "Agresorii" de cele mai multe ori se implică în comportamente de genul bullying-ului, deoarece le lipseste sprijinul și încrederea sau pentru că au probleme acasă, în mediul familial. Profesorii, părinții sau consilierii sunt cei care pot gasi o soluție prin care îi pot îndruma pe "agresori" să își îndrepte comportamentul.

Comportamentele de bullying,  apar de cele mai multe ori în locurile în care nivelul de supraveghere este diminuat, precum băi, locul de joacă, holuri înguste sau în mediul virtual. Creșterea supravegherii acestor medii va scade semnificativ frecvența actelor de bullying.

Intervenția profesorului constă atât în oprirea rapidă a fenomenului, cât și raportarea acestui eveniment  la conducerii unității. Cadrele didactice pot organiza ședințe de intervievare a agresorului și a victimei pentru a descoperi mai multe despre cauza incidentului. Nu este recomandată organizarea unei întâlniricu amele personae implicate, întrucât indiviudl agresat se poate simți umilit și intimidat de prezența agresorului și nu va  denunța evenimentul respectiv.

BIBLIOGRAFIE:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *