ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Activități motivaționale pentru elevi în școala online

Prof. Niculae Ioana

Școala Gimnazială “Vlad Mușatescu” Găgeni, Prahova

De când a fost desemnat ca o pandemie globală în martie, virusul COVID-19 a afectat activitățile din diferite sectoare, inclusiv educația. Școlile din întreaga lume au trebuit să se închidă complet și să treacă la cursurile online ca parte a eforturilor de prevenire a răspândirii virusului în comunitățile locale și populațiile academice. Dar pe măsură ce învățarea online a devenit noua modă, au apărut câteva provocări unice cărora elevii și profesorii care urmează cursuri online trebuie acum să le facă față. În calitate de cursant online, găsirea motivației de a participa la cursuri și de a studia în afara mediului din clasă tradițional este o sarcină descurajantă.

Datul jos din pat este deja o corvoadă, mai ales atunci când știi că nu te îndrepți în altă parte, în afară de biroul de lucru. Nu mai vorbim de multe distrageri offline și online. Sirenele care sună pe străzi, soții sau frații din camerele alăturate și notificările dispozitivului cu mesaje de poștă electronică sau social media.

Este dificil să găsești motivația de a te concentra ca elev online în mijlocul unei pandemii. În calitate de profesor, una dintre responsabilitățile tale este aceea de a facilita motivatia cursanților pentru a se bucura și pentru a avea atitudinea necesară pentru a învăța în clasa ta.

În lumea ideală a învățării online, toți elevii sunt motivați - fiecare este entuziasmat și se concentrează pe materialul clasei, pe fiecare anunț și postare și pe tot feedbackul și discuția cu alți elevi. Dar realitatea învățării la distanță este că acest lucru se întâmplă rar, dacă se întâmplă vreodată, peste tot. De fapt, veți găsi întotdeauna unul sau mai mulți elevi a căror motivație lipsește cu desavarsire. Lipsa motivației într-o clasă online se va răsfrânge atât asupra elevului cât și a profesorului. Nu poți fi o majoretă în fiecare moment, dar îți poți prezenta cursul astfel încât materialul să devină de înțeles, real și incitant! Odată ce se întâmplă acest lucru, elevii se vor mobiliza, deoarece au descoperit că subiectul cursului dvs. vorbește cu și despre ei.

Unul dintre modurile prin care îi poți motiva pe elevi să participe la cursul tău este să îți faci cursul online cât mai interactiv posibil. Elevii sunt de obicei familiarizați cu caracteristicile sociale, cum ar fi comentarea și partajarea conținutului online. Dacă aveți caracteristici de acest gen ca parte a procesului de învățare online, puteți îmbunătăți participarea și implicarea. De asemenea, ar trebui să îi determinați pe cursanți să comunice și să interacționeze între ei.

Adăugați teste, evaluări și provocări la lecțiile dvs.

Elevii adoră provocările. Este unul dintre lucrurile care îi pot motiva să meargă mai departe. Adaugand teste, provocări și evaluări în cursul dvs. online, nu numai că aveți ocazia de a vă evalua cursanții, dar stârniți și dorința de a reuși, motivându-i pe elevi către o participare mai bună la cursul dvs. online.

Puteți cere elevilor să rezume ceea ce au învățat până acum în curs sau să includă probleme din viața reală pe care trebuie să le rezolve, la sfârșitul fiecărui curs. Acest lucru le va spori dorința de a dobândi abilitățile și cunoștințele necesare pentru a rezolva aceste probleme, acordând atenție cursului.

Invitați elevii să contribuie

O altă modalitate de a motiva elevii este să-i invitați să-și împărtășească cunoștințele despre ceea ce au învățat până acum în curs. O strategie de învățare bazată pe sarcini este una dintre cele mai eficiente modalități de implicare într-un mediu de învățare online. Ar trebui să permiteți elevilor să contribuie folosind diferite moduri și metode. Acest lucru îi poate inspira și le poate oferi ajutorul de care au nevoie cu studiile.

Dati-le elevilor dreptul sa spuna ceva

Unul dintre obiectivele dvs. ca profesor este să vă faceți cursul online cât mai interactiv posibil. Una dintre modalitățile de a face acest lucru este de a permite elevilor dvs. să își spună cuvântul cu privire la modul în care cursul va fi structurat.

Înainte de începerea cursului, puteți permite elevilor care vor participa să aleagă ceea ce ar dori să acoperiți în cadrul cursului. În acest fel, își cunosc problemele și vor fi motivați să urmeze cursul când va începe. De asemenea, le puteți cere să lase feedback la sfârșitul cursului. Acest lucru vă va ajuta să pregătiți și să eficientizați cursurile viitoare și să le faceți mai relevante pentru nevoile și interesele lor pentru rezultate mai bune.

Ce funcționează și ce nu motivează elevii online

Cheia motivației elevilor are legătură cu impulsul intern și interesele individuale. Mulți dintre factorii care se aplică în formatele tradiționale de educație eficiente se aplică și formatelor de învățare online. De exemplu, un raport eficient elev-profesor este necesar pentru succesul elevilor, indiferent de format - în persoană sau online.

De asemenea, putem pune accentul pe procesul de învățare, mai degrabă decât pe concursuri de note sau trivia în care elevii concurează pentru care dintre ei cunoaște cele mai multe fapte sau cifre. Așa cum scrie Maurice J. Elias, „Este nevoie de autonomie personală, de autodeterminare și de a simți că cineva își alege comportamentul, față de a fi controlat extern”.

Predarea / învățarea eficientă a fost întotdeauna unul dintre cele mai importante domenii de interes pentru cercetători și educatori-practicieni. În ultimii douăzeci de ani, au fost dezvoltate metode de predare pentru a spori motivația și încrederea în sine a elevilor, cu scopul de a-și îmbunătăți abilitățile. Cursanții cu motivație mai mare se descurcă mai bine, iar cursanții cu încredere în sine tind să aibă mai mult succes în învățare. Societatea contemporană este în continuă schimbare și dezvoltă noi tehnologii. Utilizarea jocurilor online este una dintre astfel de metode care completează procesul de predare-învățare. Elevii sunt adesea motivați de oportunități practice și active de învățare. Elevii sunt capabili să lucreze la realizarea unui obiectiv prin alegerea unor acțiuni specifice. Ei experimentează consecințele acțiunilor, care este unul dintre modurile în care o experiență de învățare bazată pe joc este similară cu viața reală.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *