ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



ȘCOALA ONLINE-PRO ȘI CONTRA

Prof. Înv. Primar Brad Camelia Elena

Școala Gimnazială Nr. 8 Sibiu, Jud. Sibiu

Chiar dacă sistemul educațional din România nu este pregătit pentru o abordare online a procesului instructiv-educativ, în această perioadă de pandemie globală pare singura posibilitate de a parcurge materia și ne scutește de neplăcerea de a ne întoarce la școală fără să ne aducem aminte nimic.

Părerile în legătură cu predarea online sunt împărțite. Dacă unora le lipsește socializarea, alții se simt confortabil în liniștea căminului lor.Unii simt lipsa colegilor și a profesorilor și consideră că folosirea mediului virtual în exces face să dispară sentimentele, afecțiunea, mimica, aprecierile verbale și observațiile imediate, intr-un cuvânt ne transformăm în roboți, alții se simt fantastic făra gălăgia creată de aceștia în timpul orelor și al pauzelor.

Introvertiții nu se pot exprima liber intr-o clasă cu 30 de elevi și în prezența profesorilor fiind nevoiți să și socializeze cu aceștia.Astfel ei au dat mai mult randament având posibilitatea să-și organizeze programul zilnic după bunul plac, fiind conștienți totodată că societatea nu ar putea funcționa normal în acest fel.

O parte dintre elevii se plâng de faptul că unele lecții sunt grele și nu și le pot însuși așa cum ar trebui.De asemenea, faptul că petrec foarte multe ore în fața calculatorului le afectează vederea iar poziția incomodă pe scaun poate fi dăunătoare sănătății lor.

De asemenea și în utilizarea tehnologiei părerile sunt împărțite. Dacă unii se bucură de faptul că informația poate fi stocată și accesată de ei la orice oră alții se plâng de faptul că tehnologia evoluează într-un ritm alert și nu pot ține pasul cu acest lucru.De asemenea sunt multe situații în țara noastră în care elevii nu au acces la dispozitive sau la internet și nici nu au un loc de liniște în casă, fiind obligați să împartă spațiul cu frații.

Învățământul online este modern și rapid , are o plajă largă de aplicabilitate dar lipsesc sentimentele, empatia, socializarea, sunetul făcut de cretă pe tablă sau sunetul clopoțelului care vestește terminarea unei ore. Astfel, profesorul de azi trebuie să se plieze pe dorințele și necesitățile elevilor și ale societății. Necesitatea unei astfel de abordări în munca cu elevii a fost evidentă în această perioadă când predarea s-a mutat online la nivel global iar profesorii au fost nevoiți să se bazeze în totalitate pe tehnologie pentru a-și putea desfășura activitatea. Internetul ne permite accesul la un mare număr de platforme educaționale gratuite cu ajutorul cărora orele de curs pot deveni mai captivante.

Școala online îți dă prilejul să explorezi noi moduri de învățare, să poți înlocui metodele clasice(considerate de unii învechite și plictisitoare) cu mijloace mai atractive.

Resursele online permit revoluționarea sistemului educațional și datorită faptului că permit ca întregul proces de predare și învățare să devină mai captivant și adaptat elevului digital. De asemenea, cel puțin teoretic se consideră că elevii din mediul rural pot avea acces la dascăli mai buni care nu ar fi fost dispuși să facă naveta la școlile la care ei învață. Și părinții pot fi la curent cu situația școlară a copiilor având acces și la modul de predare.Acest lucru poate pune însă și presiune pe părinți, aceștia fiind nevoiți să-i supravegheze pe copii și să se pună la punct cu tehnologia.

În concluzie pot spune că internetul este foarte util atât elevilor mici cât și celor mai mari. Strategia de combinare a învățării online cu instruirea școlară față în față este utilă pentru a adapta diversele stiluri de învățare ale elevilor.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *