ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



EDUCAȚIA OUTDOOR – EDUCAȚIE ALTERNATIVĂ

Prof. Înv. Preşcolar Tucuşilă Nicoleta Ramona

GPP „Albă ca Zăpada” Pitești, Argeș

        În zilele noastre, conceptul de educație se extinde tot mai mult. Acesta nu este un lucru rău, ba din contră, diferitele forme ale educației se pot ajuta reciproc. Dacă lucrurile vor fi privite ca un tot unitar cu siguranță acesta va fi un real ajutor oamenilor provocându-i să se deschidă spre învațare.

        Ceea ce atrage la educația nonformală este caracterul voluntar al acesteia, dar si faptul că se bazează mai mult pe practică și nu pe teorie. Lucrul acesta fiind foarte atractiv pentru copiii de toate varstele.

        Educația nonformală își propune să producă anumite efecte majore cum ar fi:

  • stimularea interesului, atât din partea cadrelor didactice, dar și din partea copiilor;
  • reducerea abandonului și a absenteismului școlar;
  • creșterea calității rezultatelor învățării, dar și a actului educațional;
  • asigurarea șanselor egale de dezvoltare personală.

       Totodată, educația nonformală oferă experiențe sociale necesare pentru fiecare copil întregind celelalte forme de educație prin valorificarea timpului liber, diversificarea mediilor de învățare și participarea voluntară care nu atrage după sine recompense financiare sau recompense ce sunt specifice educației formale, adică note.

        În societatea actuală se observă că tehnologia progresează cu o foarte mare viteză și din această cauză copiii începând de la cele mai mici vârste sunt asaltați de avalanșe de informații. În acest context științele educației au început să se orienteze către întoarcerea la natură, iar noi cadrele didactice ar trebui să îi scoatem “afară” cât mai des apropiindu-i de acest „izvor de educație sănatoasă”.  Acesta este motivul pentru care de câțiva ani a apărut „activitatea outdoor” - o alternativă la educația formală, tradițională.

          Am realizat împreună cu grupa mea de preșcolari câteva activități de tip outdoor și am observat cum mediul relaxant, liber le-a oferit copiilor nenumărate provocări și cum aceste activități au creat o relație puternică între copii, bazată pe sprijin reciproc și cât de frumos au contribuit la dezvoltarea spiritului de echipă.

    Pe viitor mi-am propus să extind numărul activităților de tip outdoor, deoarece metodele de învățare în context nonformal modelează atitudini și dezvoltă competențe într-un mod deosebit.

     Am constatat totodată că grădinița care le oferă copiilor ocazia desfășurării de astfel de activități va deveni un loc la care vor merge întotdeauna cu încântare și interes.     

Bibliografie:

CUCOŞ, C. Pedagogie. Ediţia a II-a, Polirom, Iaşi, 2006

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *