ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



În clasă sau în afara ei? Importanța studiului în aer liber

Prof. Aniela Vasiliu

Liceul cu Program Sportiv Suceava

Nu este surprinzător că cercetările sugerează faptul că elevii își amintesc activitațile școlare în aer liber pentru mult timp.  Cu toate acestea, simpla reamintire a unei asemenea ore nu înseamnă că a fost o experiență de învățare eficientă sau că timpul nu ar putut fi petrecut mai util în sala de clasă.

Înainte de ieșirile în aer liber cu copiii noștri, e foarte important să îi pregătim înainte. Unii așteaptă cu nerăbdare să se bucure de aceste ieșiri în natură, in special cei care sunt obisnuiți din familie să petreacă timp călătorind, vizitând, explorând, însă unii pot fi temători și reticenți inițial. Ca profesori, este necesar să fim capabili să alegem între diferite tipuri de activități de invățare pentru elevii noștri, să echilibrăm dorințele elevilor, sa găsim o structura în așa fel încât fiecare dintre ei să se simta în largul său și nu amenințat datorită elementului de „nou, neașteptat”. Să ne asigurăm de necesitatea existenței unor legături clare între activitățile în aer liber („lumea noastră, mediul fizic ”) și activitățile interioare („lumea școlii ’).

Există o diferență substanțială între elevi și școli în ceea ce privește oportunitățile de a experimenta în aer liber și în cele ulterioare de învățare care au loc. Care sunt factorii care afectează cât de mult se învăța în aer liber și cantitatea și calitatea furnizării de experiențe pentru elevi? Barierele notabile includ: frică și îngrijorare cu privire la sănătate și siguranță; lipsa de încredere a profesorilor în legatura cu predarea în aer liber;

cerințele curriculare școlare; lipsă de timp, resurse și sprijin.

Pe lângă acești factori externi, o gamă de influențe personale asupra învățării au fost identificate cum ar fi:

Vârsta -elevii din ciclul primar au tendința să se concentreze asupra caracteristicilor specifice ale programului, cei de gimnaziu ofera o gamă mai variată de răspunsuri, inclusiv cu privire la ieșirea în natură și experimentarea a ceva nou sau diferit.

Stiluri de învățare și preferințe-există o apreciere crescândă a importanței stilurilor și preferințelor de învățare ale elevilor în aer liber

Decorul-importanța decorului nu este o temă nouă de cercetare în domeniul educației în aer liber,  studii mai recente au subliniat importanța locației ca factor care afectează învățarea elevilor. O idee recurentă este aceea ca natura poate creea solicitare și deasemenea provocări emoționale, profesorii trebuie să se asigure că elevii nu sunt distrași de noutatea locației. Cu toate acestea, există în mod clar un echilibru care trebuie atins între noutate și familiaritate.

În concluzie, există o oarecare îngrijorare cu privire la cantitatea de activități în afara clasei, însă dovezile din cercetările efectuate în jurul lumii sunt că acestea pot avea o serie de efecte benefice pentru  participanți. Pentru a fi eficiente, aceste activități trebuie să fie atent planificate, implementate cu atenție și urmărite la întoarcerea în școală. În activitățile de planificare, profesorii și educatorii  trebuie să țină cont de factori precum fricile și fobiile elevilor, experiențe anterioare și stiluri de învățare preferate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *