ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Proiect didactic „Prietenii din pădure” (activitate de dezvoltare personală)

Prof. Înv. Preșcolar Dănila Iuliana

Grădinița Nr. 122, sector 1, București

Nivel I- Grupa mijlocie

Tema anuală de studiu: Cand, cum si de ce se intampla?

Tema proiectului/ săptămânii: Prietenii necuvantatori (subtema: ”Prietenii din padure”)

Domeniul de activitate: Activităţi pentru dezvoltare personală (ADP)

Tema activităţii : Prietenii mei din padure

Scopul activităţii:

  • Stimularea comunicarii, a interrelationarii in vederea realizarii coeziunii grupului, a impartasirii cu ceilalti si formarii comportamentului empatic pentru acceptarea diversitatii de opinii si atitudini.

Obiective:

  • Sa coopereze in cadrul grupului, manifestand prietenie, toleranta si disponibilitate;
  • Sa exerseze deprinderea de a utiliza formulele de salut si de a raspunde adecvat acestora;
  • Sa descrie caracteristici ale vremii specifice zilei: temperatura, precipitatii, fenomene ale naturii, stabilind un raport intre cuvinte si imagini;

Comportament manifestat/asteptat:

  • Demonstreaza abilitati de autocontrol emotional;

Strategii didactice:

1. Metode şi procedee: conversatia; observatia; explicatia; jocul

2. Material didactic/Mijloace de invatamant: tabla interactiva smart, laptop, joc aplicatia online wordwall, set jetoane ”Invatam prin joc ghicitori animale/pasari salbatice”, editura Aramis, buline colorate (rosu, albastru si verde), ursulet plus.

Durata activitatii: 15 minute

Bibliografie:

- “Curriculum pentru invatamantul prescolar (3-6/7 ani), M.E.C.T, 2008

- ”Curriculum pentru educatia timpurie”, MEN, 2019

- ”Proiectarea pas cu pas”, editura Diamant

- "Programa activitatilor instructiv-educative din gradinita de copii", MEN, 2005

- „Manualul cadrului didactic pentru intalnirea de dimineata” , Centrul Step by Step pentru Educatie si dezvoltare profesionala Romania, Colleen Bane.

SCENARIUL ACTIVITATII

Intâlnirea de dimineaţă:

  • Salutul: ”Buna dimineata, copii frumosi! Ma bucur ca suntem impreuna astazi !”

Copiii vor intra in sala de grupa, in rand, cate unul, asezandu-se in forma de semicerc. Educatoarea le va trasmite un mesaj insotit de o apreciere. Acestia vor raspunde salutului adresat de educatoare.

  • Noutatea  zilei: ”Ursuletul Martinica”

Pentru a sesiza prin ce se deosebeste aceasta zi de gradinita, de celelalte, educatoarea sprijina copiii in evidentierea noutatii zilei.

  • Completarea panoului de prezenţă

In continuare, copiii sunt invitati sa ia dintr-un bol fotografia unui coleg, sa dea mana cu el, sa se salute reciproc pronuntandu-si numele, dupa care isi aseaza fotografia/completeaza tabela de prezenta.

  • Completarea calendarului naturii

Fiind ”invitati la drum” de ursuletul Martinica, este important sa cunoasca cum este vremea pentru a sti cum sa se imbrace, procedandu-se pentru aceasta la completarea calendarului naturii: anotimpul, vremea, temperatura, datele calendaristice.

      -     Regulile  grupei

Subliniindu-se faptul ca atunci cand se pleaca la drum/cand avem musafiri este nevoie sa se respecte niste reguli, se vor accentua cateva dintre acestea printr-o formula specifica: ”Ma astept astazi de la voi sa fiti buni colegi, sa va ajutati intre voi in caz de nevoie, sa vorbiti incet pentru a nu deranja colegii.”

  • Gimnastica de inviorare

Calatoria propriu zisa reprezinta gimnastica de inviorare, desfasurata sub forma de exercitii motrice, pe fond muzical, iar toate aceastea prezentate pe tabla interactiva smart ( Ghidusii- inviorarea: https://www.youtube.com/watch?v=mndxc0i6MKs )

  • Mesajul zilei

Ursuletul Martinica ii invita pe copii in calatorie, in padure. Copiii, indemnati de educatoare, inchid ochii si isi imagineaza ca pornesc in calatorie in padure. Dupa cateva raspunsuri, se stabileste si mesajul zilei: ”Ne imaginam si lucruri noi cream”.

Pentru a intari acest mesaj, educatoarea va cere copiilor sa desfasoare un joc.

Desfăşurarea jocului: “Spune ce este ….”

Copiii sunt asezati in semicerc si isi vor alege din saculet cate un jeton. In mijlocul semicercului se afla 3 buline mari (rosu pentru animale carnivore, albastru pentru animale erbivore si verde pentru pasari). Se prezinta copiilor titlul jocului care debuteaza cu ghicitori despre animale salbatice. Copilul care a gasit raspunsul corect al ghicitorii le cere celorlalti copii sa denumeasca un alt animal salbatic, cu conditia sa fie din aceeasi grupa de animale, dupa care isi aseaza jetonul pe bulina corespunzatoare grupei denumite. Fiecare raspuns corect va fi recompensat cu o bulina corespunzatoare grupei din care face parte animalul/pasarea respectiva.

Jocul se incheie cand toti copiii vor aseza jetoanele la grupele corespunzatoare.

Jocul are 2 variante de joc:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *