ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Proiect didactic ”Prietenii din pădure” (activități liber – alese)

Prof. Înv. Preșcolar Dănila Iuliana

Grădinița nr. 122, sector 1, București

Nivel I- Grupa mijlocie

Tema anuală de studiu: Cand, cum si de ce se intampla?

Tema proiectului/ săptămânii: Prietenii necuvantatori (subtema: ”Prietenii din padure”)

Domeniul de activitate: Activităţi liber alese (ALA)

Tema activităţii : Prietenii mei din padure

Scopul activităţii:

  • Dezvoltarea deprinderilor de a utiliza instrumente specific artelor plastice;
  • Dezvoltarea deprinderilor si priceperilor practice de a asambla piesele de constructie puse la dispozitie;
  • Stimularea gandirii si imaginatiei creatoare in elaborarea lucrarilor propuse;
  • Dezvoltarea coordonarii oculo-motorie si a muschilor mici ai mainilor prin manuirea materialelor de lucru;
  • Dezvoltarea capacitatilor intelectuale prin rezolvarea unor jocuri logice.

Centre de interes:

Arta: “Siruri de animale salbatice” – tehnica stampilarii

Stiinta:

  • “Urme de animale salbatice” – joc logic
  • ”Memo animale salbatice”- joc logic
  • “Cartea animalelor salbatice”- joc magnetic

            Constructii: “Conecteaza cuburile cu imaginile animalelor salbatice”- lego

ALA 1:

Arta: “Siruri de animale salbatice” – tehnica stampilarii

Obiective operationale:

  • Sa denumeasca materialele de lucru puse la dispozitie;
  • Sa stampileze animalele salbatice la locul potrivit, continuand sirurile logice;

Material didactic: fise de lucru, stampile animale salbatice, tusiere, suport de lucru.

Stiinta:

  • “Urme de animale salbatice” – joc logic

Obiective operationale:

  • Sa asocieze animalele salbatice si urmele lor;
  • Sa manuiasca materialele puse la dispozitie;

Material didactic: joc de masa ”Urme de animale”, editura Gama

  • ”Memo animale salbatice”- joc logic

               Obiective operationale:

  • Sa formeze perechi de jetoane identice cu animale salbatice;
  • Sa manuiasca materialele puse la dispozitie;.

Material didactic: joc de memorie ”Animale salbatice”, editura DPH

  • “Cartea animalelor salbatice”- joc magnetic

Obiective operationale:

  • Sa  aseze piesele magnetice pe tabla de joc, conform indicatiilor;
  • Sa manuiasca materialele puse la dispozitie;

Material didactic: Carte magnetica pentru copii, Joc educativ STEM - Puzzle Animale Salbatice

Constructii: “Conecteaza cuburile cu imaginile animalelor salbatice”- lego

            Obiective operationale:

  • Sa  asambleze piesele lego pentru a forma imaginea intreaga a fiecarui animal salbatic din padure;
  • Sa manuiasca materialele puse la dispozitie;
  • Sa lucreze in echipa.

Material didactic: cuburi lego cu imagini ale animalelor salbatice.

ALA 2:

Joc de miscare:  "Iepuraşii jucăuşi"

Scopul activitatii:

  • Antrenarea copiilor intr.-o activitate placuta, relaxanta, care sa satisfaca nevoia de miscare si recreere a acestora.

Obiective operationale:

  • să raspunda motric la comanda educatoarei;
  • să respecte regulile jocului.

Descrierea jocului:

 Toţi copii sunt “iepuraşi” sărind şi ţopăind prin spaţiul de joacă, cu mâinile la cap ca şi cum ar avea urechi mari.

Când educatoarea strigă: “Vine vânătorul !”, copii trebuie să se oprească în poziţia în care erau şi să stea nemişcaţi până când educatoarea strigă din nou: “vânătorul a plecat !”. Atunci pot să înceapă să sară din nou. Timpul în care ar trebui să stea nemişcaţi ar trebui să fie de 5-10 secunde. Copii care se leagănă sau cad în acelaş timp sunt eliminaţi din joc.

Jocul continuă până când rămâne 1 singur jucător neeliminat; acela este declarat câştigător.

Strategii didactice:

    ♦ Metode şi procedee: conversatia, observatia, demonstratia, explicatia, exercitiul, jocul.

    ♦ Material didactic/Mijloace de invatamant:fise de lucru, stampile animale salbatice, tusiere, suport de lucru, joc de masa ”Urme de animale”, editura Gama, joc de memorie ”Animale salbatice”, editura DPH, Carte magnetica pentru copii, Joc educativ STEM - Puzzle Animale Salbatice, cuburi lego cu imagini ale animalelor salbatice.

 Forme de organizare: frontal, individual si pe grupe.

Durata activitatii: 30 minute

 Bibliografie:

 - “Curriculum pentru invatamantul prescolar (3-6/7 ani), M.E.C.T, 2008

- "Programa activitatilor instructiv-educative din gradinita de copii", MEN, 2005

- „Modele orientative de lucru cu prescolarii” , Editura All 2000, E. Rafaila, L. Tugui

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *