ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



DACĂ VESEL SE TRĂIEȘTE, FĂ AȘA!

Prof. Înv. Preșc. Sarca Cornelia Angela

Grădinița P.P. „Grădinița Prieteniei” Arad  

„După hrană, adăpost și prieteni, cea mai mare nevoie a omului sunt... poveștile.”

 (Philip Pullman)

            Contextul pandemiei globale ne-a pus pe toți în fața unei realități mai colorate decât înainte, o nouă realitate căreia trebuie să îi facem față cu încredere și speranță.

Cadrele didactice sunt persoanele în fața cărora suflete se deschid, începând de la cele mai mici dintre acestea și până la cele mai mult trecute prin viață. Putem spune că suntem parte a unui motor fascinant al interacțiunilor umane. Mai ales în contextul actual, suntem cei care avem marea șansă de a veni în fața semenilor noștri cu povești.

Vă prezint, mai departe, câteva din activitățile propuse copilașilor de la grupa mea, dar și părinților acestora, activități care au fost primite cu entuziasm și bucurie în timpul programului de acasă din această perioadă.

  1. „Creează un spectacol!”

Arta a fost mereu modul prin care oamenii ating lumea imaginarului, o lume mai interesantă și distractivă. Părinții, sub îndrumarea celor mici, crează un spectacol acasă. Pot utiliza costume, pot crea coregrafii sau chiar susține un recital muzical.

  • „Vânătoarea de comori”

 Jocul se poate desfășura utilizând monede de ciocolată bomboane, nasturi etc. Ce e de făcut? Părinții ascund prin casă micile comori, copiii având apoi sarcina de a găsi bogățiile adunându-le într-un coș sau cufăr.

  • „Farfuria cu bule de săpun”

Pentru realizarea acestui experiment sunt necesare următoarele materiale: săpun lichid de vase, pai de băut, farfurie, apa. Se toarnă cu atenție două picături de detergent în farfurie, apoi puțină apă. Se așează farfuria pe o suprafață plană, precum masa de bucătărie. Se suflă ușor și încet în apa cu detergent, dar nu prea repede, ci lent și constant. Voilà!

  • „Pictură cu tălpile”

Copiilor le face plăcere să se murdărească, să atingă, să creeze. Tot ce e necesar pentru această activitate e găsirea unui loc propice creării, foi de hârtie și, desigur, apă și acuarele. Copilașii vor crea opere de artă nemaivăzute și distracția va fi cu siguranță la înălțime.

  • „Cortul din casa mea”

Cei mici, la fel ca și noi, simt nevoia de a deține propriul loc, un loc al lor, în intimitatea casei. Se pot construi, cu ajutorul unui cearșaf, clame de rufe, scaune și prosoape, cele mai interesante corturi pentru copii.

  • „Statuile muzicale”

Acesta este un joc tare îndrăgit de către copilași pentru că crează ocazia perfecta de eliberare a energiei, de dans și distracție. Regulile sunt simple. Pe muzică dansează toată lumea în voie iar în momentul în care muzica este oprită, toţi dansatorii “îngheaţă” – rămân statui în poziţia în care se afla exact atunci când se opreşte muzica. Dacă muzica începe, încep şi dansatorii să se mişte pe ritmul ei. Şi tot aşa. Se pot schimba regulile: pe muzică să stea îngheţaţi şi să danseze fără muzică.

  • „La cabinetul medical”

Mereu un joc bine-venit printre cei mici. Tot ce este necesar pentru desfășurarea activității sunt trusa medicală de jucărie sau improvizată, poate un halat (cămașa mamei/ tatălui) și pacienții, care pot fi atât membrii ai familiei, cât și păpuși sau figurine de pluș.

Cu această ocazie copiii își pot dezvolta atât capacitățile de comunicare, interacționând în cadrul jocului cu pacienții tratați, cât și creându-și o imagine mai clară asupra acestei lumi.

  • „Gustă și ghicește!”

Acest joc senzorial este ocazia perfectă pentru părinți de a-și convinge copiii să guste și alimente cu care nu sunt prieteni de obicei. Și cine știe? Poate chiar să ajungă să le îndrăgească. Părintele alege câteva alimente (dulci, sărate, acre, amare) și le așează pe o farfurie. Copilul, legat la ochi cu o eșarfă, trebuie să ghicească ce a gustat. În cazul în care copilul nu reușește să ghicească, acesta va descrie textura și va enunța dacă îi place ce a gustat sau nu.

  • „De-a v-ați ascunselea!”

Chiar dacă suntem acasă, asta nu înseamnă că renunțăm la jocurile noastre dragi. Cum se joacă acest joc? Părintele numără lent până la 10, timp în care copilul se ascunde, undeva prin casă. La finalizarea numărătorii, părintele pornește în căutarea copilului. Odată acesta găsit, se inversează rolurile.

Aceste săptămâni de acasă ne pot da oportunitatea de a crea noi legături cu membrii familiei noastre, cu prietenii și cunoștințele noastre. Succesul unei astfel de perioade petrecută frumos, va fi fundament pentru ce vor deveni micii oameni în viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *