ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



Comunicarea profesor-elev –părinți, pe timpul pandemiei

Prof. Reichemberger Iringó

Relația de comunicare profesor- părințe- elev în timpul anilor școlari este una dintre punctele cheie în obținerea randamentului școlar.

Lanțul obișnuit al comunicării între cele trei personaje de bază a învățării-predării, a fost “zguduit” de pandemia din 2020. Au trebuit regândite și replanificate atât canalele de comunicare cât și modalitatea de a comunica . Școala din zilele noastre este diferită și pe partea de comunicare.

Pentru a fi benefică, trebuie să găsim instrumentele adecvate de a lua și a ține legătura cu părintele și de a motiva elevul să se conecteze la orele online. Este benefic să aflăm cum preferă părinții să comunice. Trebuie să fim conștienți că diferă calitatea serviciilor de internet și a produselor folosite, ceea ce poate duce la blocaje în comunicare.

Digitalizarea învățământului aduce și beneficii. Mulți părinți lucrează până târziu așa că,  metoda de a ține ședințele cu părinții în mediul online, poate avea și avantaje. Mult mai mulți părinți pot să se conecteze și să se informeze la timp despre evoluția copilului lor. Calitatea și claritatea comunicării verbale și nonverbale  are o influență decisivă în înțelegerea mesajului transmis. Punând accent pe dialogul între profesor-părinte-elev și dând ocazia să își exprime opiniile , consolidăm comunicarea între școli și părinți.

Fiindcă, să nu uităm: „Comunicarea este cea care face lumea să funcționeze”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *