ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



O analiza a activității de predare-învățare în sistem on-line

Prof. Naum Roxana-Maria

Liceul de Arte "Plugor Sándor" Művészeti Líceum

Sfântu Gheorghe - Sepsiszentgyörgy

Consider că această perioadă grea pentru majoritatea dintre noi,elevi,profesori și părinți a avut și numeroase avantaje.

În primul rând accesul rapid la informații,-verificarea rapidă a informațiilor, acces rapid la numeroase mijloace adiacente necesare unei bune desfășurări a lecțiilor, mai ales de literatură: fond muzical, imagini, videoclipuri tematice,comunicarea online este una dintre formele preferate în rândul elevilor.

Această perioadă a avut desigur si Puncte slabe,cum ar fi:

Timpul exagerat petrecut în fața device-urilor, pregătirea lecției online necesită muuult mai mult timp, mult mai multă imaginație,corectarea materialelor este mult mai solicitantă (mai ales a celor fotografiate / scanate după „scrisul de mână”),comunicarea poate fi doar aparentă... elevii nu au trimis camera / nu au deschis microfonul... motivând că nu funcționează -între timp, făcând altceva, dar nimeni nu poate contesta că nu a fost present, elevii pot să nu trimită materialele la timp, motivând că „nu au avut net!”,-dependența de semnalul de internet care este din ce în ce mai solicitat și mai slab, de curentul electric ce se poate opri, de calitatea device-urilor

Pe de altă parte,dacă e să fim sinceri cu noi înșine această perioadă a fost un permanent„update” didactic! căutând formula optimă, învățăm permanent, măcar din curiozitate... accesăm cât mai multe platforme,șansa de a înțelege că, în situații de criză, în învățământ prioritară este empatia!!!,șansa de a fi mai „aproape” de universul tinerilor!,posibilitatea de a experimenta activități cu mai mulți elevi (cu două / trei clase în același timp),șansa de a reevalua competențele specifice!,Receptarea și analiza textelor ar trebui regândite, în sensul în care elevii să nu mai utilizeze (a se citi: să nu mai fie obligați să utilizeze!) excesiv metalimbajul critic (elemente de compoziție, structură, limbaj...), în favoarea analizei și exprimării reflexive.

În ceea ce privește sănătatea , atât a noastră și cît și  a copiilor a avut de suferit. Calculatorul desi este cel mai bun prieten al adolescenților este și un pericol pentru sănătate!!! un om care stă 6 ore (presupunând că aceasta ar fi media!, deși se stă mult mai mult!) în fața unui device deja își distruge sănătatea ochilor,coloana,din punct de vedere social în ceea ce privește comunicarea pe viitor a elevilor / profesorilor pot fi diluate / eliminate momente importante din procesul didactic.

Apare o vulnerabilitate fizică mult mai mare decât la ora obișnuită (am văzut părinți în spatele elevilor... am văzut elevi care se uitau când la profesor, când la părinte)

A apărut înlocuirea „scrisului de mână” cu cel tehnoredactat... (s-a demonstrat științific -scrierea tehnoredactată este păgubitoare din punct de vedere intelectual!

Modul cel mai apropiat de predarea față în față este clasa virtuală, unde profesorul are în față o tablă virtuală, fie că este o prezentare sau un spațiu pe care poate să scrie. Dar chiar și în acest caz situația este destul de diferită.

Nu s-a pus niciodată problema unui învățământ preuniversitar online. În cele mai bune situații s-a pus problema unei învățări mixte (blended learning) în care componenta online să vină în completarea a ceea ce se întâmplă în clasă. O învățare exclusiv online în învățământul preuniversitar nu era un lucru pe care să ni-l fi imaginat măcar, cu atât mai puțin să fim pregătiți să îl punem în practică.

Popularitatea cursurilor online a creat multe discuții pe piața educației în ultimii ani. Profesorii, instituțiile și editorii educaționali care nu îmbrățișează schimbarea tehnologică riscă să fie lăsați în urmă. Indiferent dacă oamenii privesc pozitiv sau negativ cu privire la preluarea tehnologiei în clasă, este o dezvoltare a învățării care nu poate fi oprită

Elevii și părinții au fost la fel de nepregătiți ca și profesorii, dacă nu mai mult. Cunosc câteva situații în care același laptop trebuia folosit de către părinți pentru a lucra și de către copii pentru a-și desfășura orele. Sunt convinsă că astfel de situații sunt numeroase, și vorbim de cazul fericit în care în casă exista un computer și conexiune la internet.

Pentru că online nu suntem așa de ușor la dispoziția elevilor, pentru a-i ajuta să înțeleagă ceea ce au de învățat și să pună în practică, este important să le pregătim exemple de exerciții rezolvate și exerciții practice. Exemplele de exerciții rezolvate le vor arăta care sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgă pentru a rezolva un anumit tip de exercițiu. Dacă sunt mai multe tipuri de exerciții, ar fi bine să existe exerciții rezolvate pentru fiecare.

Poate cel mai mare beneficiu pentru predarea online este acesta - profesorii joacă în continuare cel mai important rol în experiența de învățare. Tehnologia nu poate înlocui meseria profesorului, dar se pretează ca un instrument foarte util pentru îmbunătățirea experienței atât pentru profesor, cât și pentru cursant. Decizia de a preda online poate încuraja profesorul să recunoască controlul pe care îl au asupra propriei cariere și să-și pună mintea în repaus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *