ISSN 2734 -6943

ISSN-L 2734 - 6943



IMPORTANŢA UTILIZĂRII COMPUTERULUI

Secretar Tîrzioriu Liliana Lăcrămioara

 Școala Gimnazială,,Elena Rareș” Botoșani

Trăim în mileniul informaţiei, iar prezenţa computerului şi a tehnologiei în viaţa noastră este deja un lucru firesc. Oricine are un PC mai mult sau mai puţin performant, iar interesul pentru tehnologia informaţiei creşte constant, odată cu dezvoltarea (exponenţială) a acesteia. Deoarece cantitatea de informaţie pe care trebuie să o acumuleze în şcoală a crescut semnificativ în ultimii ani (şi este în creştere), elevul din ziua de azi se orientează către utilizarea computerului ca un mijloc de informare şi de asistare în procesul de învăţare. Surse de informaţie precum Internetul şi programele educaţionale sunt din ce în ce mai folositoare, numărul de utilizatori ai Internet-ului şi solicităriile pentru soft educaţional aflându-se în ascensiune.

Este de remarcat faptul că Internetul este una dintre principalele surse de informare folosită în activitatea didactică, chiar dacă majoritatea declară că preferă metodele „clasice” de predare. În consecinţă, „calculatorul” a devenit o necesitate pentru elevi şi profesori deopotrivă, cei din urmă manifestând în ultima vreme o preocupare sporită.

Spus pe scurt, utilizarea computerului – fie el văzut ca o jucărie, instrument ajutător sau sursă de informare – este importantă într-o eră dominată de descoperiri şi progrese tehnologice, dar mai ales de nevoia de cunoaştere şi informare continuă în toate domeniile.

Calculatorul integrat într-o reţea are rolul de mijloc de comunicare şi de exteriorizare în mediul şcolar. Devine fereastră de deschidere (informaţională, emoţională) către cei din mediul proxim sau chiar îndepărtat. Consider că ipostaza sus menționată este prezentă in învățământul românesc si că prezintă eficiență in derularea actului educational atât la nível primar cât și la alte nivele de educație. Multe din activitățile de predare învățare devin plictisitoare greu de înțeles atunci când metoda de predare este intr-un stil tradițional și mai ales fară suport intuitiv, însă imaginile, informațiile suplimentare oferite de calculator captează elevii și le dezvoltă atenția voluntară pentru a întelege mesajul transmis de învățător.

Evaluarea elevilor se realizează intr-un timp scurt, se economisește timp pentru a transmite alte informații care de foarte multe ori reprezintă priorități pentru unii copii, sunt evaluați toți elevii clasei pentru a se observa clar unde întâmpină neclarități .

Imaginile aferente unei lecții sunt de un real ajutor pentru elevii cu un stil de învățare vizual.Sunt discipline cum ar fi geografie, științele naturii, matemática unde informatiile sunt mai ușor de asimilat dacă elevii intră in contact vizual cu imaginile explicative pentru detalieri de continut.

In momentul in care elevii primesc sarcini de lucru cum ar fi : rezolvarea unor exerciții și notarea rezultatelor într-um tabel sau completarea unor părti componente ale unei flori sau a corpului uman elevii lucrează cu plăcere  și trăiesc cu emoții reușita sarcinilior de lucru.

Calculatorul conectat în rețea reprezintă un mijloc de informare, un instrument de lucru uti și eficient in actul educațional.

A învăţa să înveţi şi a utiliza această competenţă pe parcursul întregii vieţi;

A învăţa să experimentezi, să corectezi erorile şi să rezolvi probleme;

A învăţa să faci faţă la o masă informaţională enormă, a da dovadă de spirit critic şi competenţă valorizatoare;

A învăţa să concretizezi principiul schimbării şi să trăieşti într-un mediu ce se modifică fără încetare;

A învăţa să cooperezi cu alţii în realizarea unor sarcini intelectuale cu finalitate colectivă.

1.    A învăţa să cooperezi cu alţii în realizarea unor sarcini intelectuale cu finalitate colectivă.

În momentul în care înveți să ai încredere în oameni și să consideri că fiecare om este valoros în domeniul lui de activitate vei avea de învățat multe lucruri chiar și atunci când ai impresia că deții controlul tuturor informațiilor. Un lucru realizat în echipă necesită timp scurt,calitate superioară datorită diversitătii de idei, reușită garantată, motivație profesională.

2. A învăţa să experimentezi, să corectezi erorile şi să rezolvi probleme;

Indiferent de domeniul de activitate experimentul te ajută să iei decizia corectă in functie de rezultatele obținute, să corectezi erorile și sărezolvi probleme care de multe ori par imposibile .

3. A învăţa să faci faţă la o masă informaţională enormă, a da dovadă de spirit critic şi competenţă.Sursele de informare sunt numeroase și diversificate fiecăruia revenind sarcina de a tria ceea ce  este util in formarea sa.

4. A învăţa să concretizezi principiul schimbării şi să trăieşti într-un mediu ce se modifică fără încetare. Traim într-o lume în permanentă schimbare pe care trebuie să o acceptăm chiar dacă schimbarea are efecte distructive asupra omenirii,noi trebuie să corectăm constructiv prin intermediul educației .

5. A învăţa să înveţi şi a utiliza această competenţă pe parcursul întregii vieţi;

Toate aceste lucruri le învățăm chiar dacă nu  ni le impunem .

            BIBLIOGRAFIE:

Zaha, Dochiţa, Balogh, Maria – Utilizarea calculatorului în  învăţarea interdisciplinară

www.1educat.ro –Resurse pentru furnizarea de educaţie

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *